“Bir Arada” dizisinde “İyileşme Olasılıkları” sergisi

Yapı Kredi Kültür Sanat’ın konut sahipliği yaptığı “Bir Arada” stant dizisi kapsamında, sanatçı Sena Başöz’ün “İyileşme Olasılıkları” ve Filistinli sanatçı Noor Abuarafeh’in “Fısıldama Metotları” stantları açıldı.

Açılışta gerçekleştirilen söyleşide stantların küratörleri Didem Yazıcı ve Burcu Çimen’in sorularını yanıtlayan Başöz ve Abuarafeh, stantlarının oluşum sürecini sanatseverlerle paylaştı.

Başöz, Cumhuriyetin 100’üncü yılı münasebetiyle kendi ilgi alanlarını gözeterek Yapı Kredi Tarihi Arşivi Selahattin Giz Koleksiyonu üzerinden araştırma yürütmenin eşsiz bir tecrübe olduğunu aktararak, “Bu süreçte yer almam teklif edildiğinde Giz’in arşivini incelemeye başladım. Süreç başladığında çok tanıdık görsellere aşina oldum. Arşivlere bakınca Türkiye’nin gelişimi ve muasırlaşmasına dair süreci yakından izleyebiliyorsunuz.” dedi.

Koleksiyondaki yaklaşık 12 bin fotoğrafı incelediğini vurgulayan Başöz, “Bunca fotoğrafın ortasında Türk gençlerinin spor yaptığı ve spor aktifliklerine katıldığına dair fotoğraflara odaklanma kararı aldım. Bu görseller, yeni kurulan Cumhuriyetin geleceğinin bir metaforuydu aslında.” diye konuştu.

Başöz, Abuarafeh ile birlikte çalışma deneyimine ait, “Benim için de özel bir tecrübeydi. En değerlisi hem küratörlerin hem Noor’un çok açık davranmasıydı. Stant aslında bu kolektif ruhu yansıtıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

“NOSTALJİ BARINDIRIYORDU” 

Noor Abuarafeh ise Giz’in arşivini incelediğinde birinci başta görsellerle bir aşinalık hissetmediğini belirterek, “Başta yalnızca siyah beyaz fotoğraflar olarak arşiv fotolarını izledim. Benim için büyük bir nostalji barındırıyordu. Zira o devirde fotoğraf çekimi bugünkü üzere sıkça yapılmıyordu.” tabirini kullandı.

Sergisini hazırlarken, Giz’in fotoğraflarında “bakış” kavramına odaklandığını kaydeden Abuarafeh, “Sevdiğim fotoğraflar, Giz’in objektifine yansıyan hislerin resmedildiği fotoğraflardı. Arşiv açısından baktığımda bu çalışmada biraz insan dışında bir perspektifi merkeze aldım. Asıl sorduğum soru, heykellerin nereye baktığıydı.” dedi.
Abuarafeh, bugün 2 başka standın kolektif bir halde tıpkı anda açılmasından memnunluk duyduğunu söyleyerek, “İki küratör ile çalışmak ve tek başıma stant yapmak benim için hoş bir deneyimdi. Bu süreçte birbirimizin pratiklerini gözlemleme fırsatımız oldu.” diye konuştu.

Söyleşinin akabinde Başöz ve Abuarafeh, stantlarına dair bir performans sergiledi.

2 NİSAN’A KADAR SÜRECEK

Sanatçı Sena Başöz’ün bu standı için yeni ürettiği “Geçit Töreni” isimli yerleştirmesinde performansçılar, İstiklal Caddesi’nden ağır bina kesimlerini taşıyarak geçiyor ve bu modüllerle oyun oynuyor.
Çalışma, Beyoğlu’nun devamlı değişime uğrayan kimliğinin farklı periyotlardan kalan yapıların üzerine tekrar tekrar kurulduğunu hatırlatıyor.

Noor Abuarafeh’in stant kapsamındaki konuşma performansı “Son Müze: Müzeler Müzesi (2017)” ise müzelerin yakın geleceğini husus alıyor.
“Bir Arada” stant dizisi, 2 Nisan’a kadar ziyaretçilere açık olacak.
AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir